Vi lever!

Tankte bara droppa in lite snabbt och saga att vi lever. Aven fast halsotillstandet inte ar det basta just nu. Nicole mar lite daligt sa hon ligger uppe pa rummet och sover just nu. Sa jag Anna skriver for os bada nu hoho. Sjlv har man tydligen fatt degue feber. Kanns sadar mysigt. Men man kan tydligen fa massa muskelkramper och blodningar och inget av det rakade jag utfor sa det ar ju bra! Hade bara feber en dag och sen fick jag mysko utslag en vecka senare. Hade aldrig vetat att jag fatt dengu om det inte varit for att vi gick till lakaren och skulle be om lite hardcore meducin mot mina kliande solutslag (som vi trodde att det var) Dar tog dom blodprov pa mig. Fett laskigt. Dom missa forsta sticket och va tvugna att sticka om en gang till pa OVANSIDAN AV HANDEN! inte sa gossigt. Sen sa dom att jag hade dengufeber och han visa allt sa fint pa wikipedia. Kanns ju serriost. Doktorn staller min diagnos baserat pa wikepedia. Men det funkar vall sa har antar jag. Fick lite fina piller iaf, och nu ar utslagen nastan borta :D
Kungen mar faktiskt inte heller sa bra. Han har brutit ett ben och har valdiga problem med nacksmartor. Hoppas att han klarar av +3 manader till med oss.. Vi ar lite oroliga over honom..

For att lite snabbt beratta vad vi sysslat med pa sista tiden da. Just nu ar vi i Bangkok, for 2a gangen. Var har forsta gangen direkt efter att vi kommit fran kambodja, da stanna vi bara en natt. Men han se endel roliga saker pa den tiden enda. Sen akte vi ner till Hua Hin for att traffa Ida och fira hennes 21ars dag! Va himla roligt att se henne och hennes familj! Hade det fantastiskt trevligt :D
Sen akte vi tillbaka till Bangkok, for vi var tvugna att extenda varat visum. Och det hade vi fatt for oss att vi kunde gora har. Aker till svennebanan ambassaden och dar sager dom att for att fa fler dagar sa MASTE man aka ut ur landet. Man kan kopa upp till 7 dagar pa immogration office men det for man bara goraom det skulle vara nat slags nodfall. Sa vi bestammer att vi ska aka ner till Burma istallet och fa lite nya stamplar i passet dar. Sa imorgon eftermiddag far vi till Burma. Blir bara en snabb tur ut och in. Kanske stannar 1 timma eller nat. Alldeles lagom. Efter Burma far vi till Koh Phangan den 24e. Ska bo en vecka pa ett svindyrt hotell dar och uppleva the fullmoon party. Blir nog galet.
Sen far vi se vart vi hamnar. Har tankt att aka till Kha Thao och ta dyk cert. Men da maste vi sluta hosta forst. Jag har hostat typ non stop i 3 veckor nu. Borjar bli lite langtrakigt. Nicole borja hosta ett tag efter mig. Sharing is caring!

Nu ska jag ga upp och se om det lilla flickebarnet vaknat sa vi kan ata lite mat. Skulle va himla gott.


Ching chong ding dong

Kommentarer
Postat av: Nadia

Åhh så kul ni verkar ha det, men jag väntar på fler inlägg hoppas ni mår bättre då! :)

2010-03-25 @ 20:54:45
URL: http://fortes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lever ni fortfarande?

Nyfiken på hur det går för er. Blev det någon dykning mm?

2010-04-02 @ 20:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0